Dlaczego seniorzy?

Seniorzy są konsumentami z bogatym i wieloletnim doświadczeniem. Bardzo dobrze znają realia życia, a jakość produktów i ich praktyczne wykorzystanie są dla nich nadzwyczaj ważne. Panel Superseniorzy.pl stwarza możliwość wypowiedzi, dyskusji i zaproponowania przez seniorów rozwiązań, które warto zastosować, aby żyło im się łatwiej i przyjemniej.

Ideą panelu jest korzystanie z cennych doświadczeń ludzi dojrzałych.

 

Badania a praktyka

Badania zawsze wykonuje się w konkretnym celu, a badania rynku mają służyć rynkowej praktyce.
Jak to wygląda?

Historia herbaty Tetley

Osoby, które piją herbatę, narzekały, że torebki z ich ukochanym napojem kapią. Podczas badania opinii wielu opowiedziało o tej drobnej niedogodności. Producent herbaty, firma Tetley, w odpowiedzi na to zaproponowała ściągane na sznurek torebki niekapki. Dzięki nim mamy czyściej w kuchni, jesteśmy przyjaźniejsi dla środowiska, bo zużywamy mniej papierowych ręczników.

Na tym przykładzie widać, że nasza opinia ma szansę przełożyć się na udoskonalenie produktu. Czasem to są drobne sprawy, ale życie składa się przecież z mnóstwa drobnych rzeczy.

Opakowania produktów

Kolejne badanie dotyczyło opakowania herbaty. Zostało przeprowadzone na grupie kobiet powyżej 50 roku życia. Wyniki pokazały, że seniorkom nie podoba się kolorystyka opakowania. Dodatkowo respondentki wskazały, że informacje o właściwościach herbaty podane są nieczytelnie.

Firma, biorąc pod uwagę spostrzeżenia seniorek, zmieniła wygląd opakowania, dostosowując je do potrzeb i wymagań osób 50+.